Dobre firmowe logo – jak je zaprojektować

Niejeden specjalista próbuje znaleźć odpowiedź na pytanie, czy znajdzie się idealny pomysł na zaprojektowanie firmowego logo. Jednak odpowiedź jest bardzo trudna, ponieważ raczej się nie da jednoznacznie powiedzieć, jak ma wyglądać to logo. Z takich też powodów nie warto gonić za ideałem, a podczas projektowania trzymać się kilku ważnych zasad. Po pierwsze należy mieć na uwadze, że tworzenie logo to zadanie dla profesjonalistów. Wymagać będzie dużej praktyki nie tylko w zakresie samej grafiki, ale też i związanego z biznesem.

Przy pomocy logotypu można bardzo dużo zyskać, jeżeli będzie on interesujący i zapadający w pamięć. Ale też można ogromnie stracić, gdy się z nim nie trafi w gusta konsumentów. Po pierwsze istotne będzie, żeby unikać mocnej przesady i postawić na proste formy. Logotypy światowych koncernów takie właśnie są – przyciągająca uwagę, ale bardzo czytelna postać, którą się łatwo zapamiętuje. Dlatego też profesjonalny projekt logo marki taki powinien być, lecz aby to wykonać, to wspominane doświadczenie odgrywa ogromną rolę. Należy unikać niepotrzebnych elementów i ozdobników, istotna będzie też kwestia kolorów.

Niektóre z barw lepiej się sprawdzają, pozostałe mniej, lecz z pewnością nie powinno ich być więcej trzy. Dużą rolę w projektowaniu odgrywa psychologia, opierając się na wielu latach badań można na przykład określić, jakie proporcje i kształty będą najlepsze. Tak więc jeśli ktoś będzie chciał zrobić rzeczywiście dobre logo, to powinien to zlecić specjalistom, a takich znajdzie najlepiej wpisując w oknie wyszukiwarki słowa kliknij tu – identyfikacja wizualna.

🧾 ARTYKUŁ SPONSOROWANY
Dodaj komentarz